ایمپلنت دندان اشترومن

ایمپلنت سوییسی اشترومن یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین انواع ایمپلنت‌ است. طراحی ایمپلنت دندان اشترومن به گونه‌ای است که برای اکثر بیماران نتایج مثبتی ارائه می‌دهد. روش درمانی ایمپلنت برای انواع بیماران با ساختار و ناهنجاری‌های فکی متفاوت، انجام می‌شود و در این بین ایمپلنت دندان اشترومن به دلیل تنوع بالا در ساخت و ارائه کیفیت مناسب، برای بیماران مختلف بسیار پر طرفدار است.

تاریخچه ایمپلنت اشترومن سوئیسی

شرکت اشترومن در سال ۱۹۵۴ در سوئیس تاسیس شد. این شرکت ایمپلنت‌های دندان و تجهیزات جانبی آن مانند اباتمنت را تولید می‌کند. تجهیزات تولید شده توسط اشترومن کیفیت بالایی داشته، در طولانی‌مدت دوام دارند و مطالعات بالینی دقیقی برای طراحی آنها انجام می‌شود. به همین دلیل ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از معروف‌ترین ایمپلنت‌ها در سراسر دنیا است.

اشترومن یک تیم بین‌المللی قوی و اختصاصی از ایمپلنتولوژیست‌ها (ITI) دارد. آنها دندان‌پزشکان در کشورهای مختلف را آموزش داده و پیشرفت‌ها و تکنیک‌های جدید در صنعت ایمپلنت را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

جنس ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟

ایمپلنت اشترومن از جنس تیتانیوم است. پایه تیتانیومی داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و شبیه به ریشه دندان طبیعی عمل می‌کند. علت استفاده از تیتانیوم این است که بدن با این فلز سازگار است. در نتیجه لثه و استخوان فک ایمپلنت را پس نزده و سریعا بهبود پیدا می‌کنند. تیتانیوم سریعا با بافت استخوان فک پیوند خورده و خطری شخص را تهدید نمی‌کند.

تیتانیوم به‌خوبی با بافت بدن پیوند می‌خورد و زیست‌سازگارترین فلز محسوب می‌شود. از این فلز حتی برای ساخت قطعاتی مانند لگن مصنوعی یا کاسه زانو استفاده می‌شود. تیتانیوم در صورت مخلوط شدن با مایعات بدن دچار خوردگی نمی‌شود و به همین دلیل عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.

انواع ایمپلنت اشترومن سوئیس

اشترومن چندین نوع ایمپلنت را طراحی کرده است. هرکدام از انواع ایمپلنت استحکام متفاوتی داشته و برای ناحیه خاصی مناسب هستند. انواع ایمپلنت اشترومن شامل موارد زیر می‌شود:

۱. ایمپلنت اشترومن تیتانیومی

در نوع تیتانیومی تنها از فلز تیتانیوم استفاده شده است. این نوع ایمپلنت نسبت به انواع دیگر استحکام کمتری دارد. در انواع دیگر ایمپلنت اشترومن به دلیل استفاده از آلیاژ زیرکونیوم و تیتانیوم استحکام بیشتر است. اگر به دنبال ایمپلنت سوئیسی با قیمت مناسب هستید، این مدل ایمپلنت اشترومن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

۲. ایمپلنت اشترومن اکتیو

این نوع ایمپلنت در مایع قرار داشته و سطحی آب‌دوست دارد. مایع به فعال ماندن سطح ایمپلنت کمک کرده و باعث کاهش دوره بهبودی می‌شود. در دیگر ایمپلنت‌ها شما باید چندین ماه صبر کنید تا استخوان فک بهبود پیدا کرده و پایه ایمپلنت به‌خوبی با استخوان پیوند بخورد. سپس روکش روی آن قرار می‌گیرد. اما با استفاده از ایمپلنت اکتیو این مدت‌زمان کاهش پیدا کرده و می‌توان بعد از ۲ هفته قالب‌گیری را انجام داد.

۳. ایمپلنت اشترومن روکسالید

جنس این نوع ایمپلنت آلیاژ فلزی است. از ۱۵٪ زیرکونیوم و ۸۵٪ تیتانیوم ساخته شده است. این آلیاژ نسبت به تیتانیوم خالص استحکام بیشتری دارد. زیست سازگاری و پیوند با استخوان در این آلیاژ مشابه تیتانیوم خالص است و عوارضی ایجاد نمی‌کند. ایمپلنت روکسالید نسبت به انواع دیگر اندازه کوچک‌تری دارد. به همین دلیل احتمال پس زدن آن کمتر می‌شود. وقتی پایه ایمپلنت کوچک باشد، زمان بازسازی و بهبود استخوان هم کاهش پیدا می‌کند.

ایمپلنت‌ها انواع مختلفی داشته و هرکدام مزایا و معایبی دارند. بهتر است برای انتخاب بهترین ایمپلنت دندان با دندان پزشک مشورت کنید. برای ارتباط با دندانپزشک می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

سوالات متداول شما

اگر قصد انجام کاشت دندان را دارید و ایمپلنت اشترومن سوئیس را انتخاب کرده‌اید، احتمالا سوالاتی در مورد آن دارید. به همین دلیل در ادامه تعدادی از سوالات پرتکرار شما را مطرح کرده و پاسخ آنها را ارائه داده‌ایم.

آیا ایمپلنت اشترومن سوئیس برای همه افراد مناسب است؟

ایمپلنت اشترومن یکی از بهترین و باکیفیت‎ترین ایمپلنت‌ها است. اگر با هزینه آن مشکلی ندارید، می‌توانید با خیال راحت آن را انتخاب کنید. قبل از انجام ایمپلنت با هر نوع برندی سوابق پزشکی خود را به دندانپزشک اطلاع دهید. دیابت کنترل نشده، مصرف سیگار و الکل می‌توانند عوارضی را بعد از کاشت دندان ایجاد کنند. به همین دلیل کاندیدای مناسبی برای کاشت نیستند.

آیا ایمپلنت اشترومن قیمت بالایی دارد؟

برند اشترومن انواع ایمپلنت را طراحی می‌کند. برخی از آنها قیمت مناسب‌تری داشته و برخی جز مدل‌های top level هستند که قیمت آنها متفاوت است .

عوامل تاثیرگذار در طول عمر ایمپلنت دندان اشترومن

عوامل بسیاری بر طول عمر ایمپلنت تاثیرگذار است اما ایمپلنت اشترومن به دلیل کیفیت بسیار بالا طول عمر بیشتری دارد. با این وجود ایمپلنت اشترومن نیز مانند هر روش درمانی دیگر ممکن است به دلایل مختلفی دچار مشکل شود که دانستن این فاکتورها می‌تواند سبب به نگهداری بهتر و در نتیجه استفاده طولانی مدت از این آن شود. از دلایل اصلی خرابی ایمپلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-عدم رعایت بهداشت دهان

-مصرف داروهای خاص آسیب زننده به ایمپلنت

-عفونت

-واکنش‌های آلرژیک

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

ایمپلنت اشترومن سوئیس یکی از بهترین برندهای ایمپلنت است که در ایران استفاده می‌شود. ایمپلنت دندان روش خوبی برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. بسیاری از دندانپزشکان در سراسر دنیا ایمپلنت‌های سوئیسی را توصیه می‌کنند. جنس پایه این ایمپلنت تیتانیوم بوده که سازگاری خوبی با بدن داشته و عوارضی ایجاد نمی‌کند. ایمپلنت اشترومن انواع مختلفی داشته که برخی ۱۵ تا ۲۰ سال عمر کرده و برخی مادام‌العمر هستند.

برای انجام ایمپلنت دندان و دریافت مشاوره درمورد انواع برند ایمپلنت می‌توانید از طریق سایت دکتر عباسلو  در سیرجان با دندانپزشک در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *